Συμβουλευτικές Υπηρεσίες – Επαγγελματική συμβουλευτική –

Επαγγελματική Συμβουλευτική είναι ο επιστημονικός κλάδος που ασχολείται με την επαγγελματική ανάπτυξη του ατόμου. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης μεταξύ ενός εξειδικευμένου συμβούλου των ΣΧΟΛΩΝ ΩΜΕΓΑ και ενός υποψήφιου σπουδαστή σχεδιάζεται η εκπαιδευτική ή/και επαγγελματική πορεία των ενδιαφερομένων.

Η Επαγγελματική Συμβουλευτική, η οποία στηρίζεται στην αμφίδρομη, διαλεκτική και ισότιμη επικοινωνία μεταξύ του συμβούλου και του συμβουλευόμενου, εστιάζεται σε τρεις αλληλεξαρτώμενους άξονες : την αυτογνωσία, την πληροφόρηση και τη λήψη απόφασης.

Οι συναντήσεις του υποψήφιου σπουδαστή με τους επαγγελματικούς συμβούλους των ΣΧΟΛΩΝ ΩΜΕΓΑ είναι δυνατόν να αφιερωθούν στη διερεύνηση των ενδιαφερόντων, των κλίσεων, των ικανοτήτων, των κινήτρων ή των αξιών τους. Παράλληλα εξετάζονται πληροφορίες που συνδέονται με το εκπαιδευτικό/εργασιακό περιβάλλον, όπως οι κατευθύνσεις σπουδών, οι προοπτικές των διαφόρων επαγγελματικών κλάδων, οι νέες μορφές εργασιακών σχέσεων, οι πολιτικές μεταρρυθμίσεις κ.α.

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες συγκροτούν το προφίλ του υποψήφιου σπουδαστή το οποίο οδηγεί στην επιλογή και την χάραξη της εκπαιδευτικής του πορείας.

Με προγράμματα Προσωπικής Ανάπτυξη

  • Αντιληψεις και στερεοτυπα (4 ωρες)
  • Δεξιοτητες επικοινωνιας και διαλογου (4 ωρες)
  • Αντιμετωπιση εργασιακων συγκρουσεων (4 ωρες)

[/toggle_item]
[toggle_item title=”Σεμινάριο Ψυχολογίας – Σχέσεις” active=”true”]
Οι καλές σχέσεις με διάρκεια στον χρόνο δεν συμβαίνουν μαγικά. Είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, μεγάλης διάθεσης επικοινωνίας και διεκδίκησης.

Όταν δημιουργούμε μία σχέση, φιλική, επαγγελματική ή προσωπική, είναι δύσκολο να φανταστούμε ότι τα ζεστά συναισθήματα που νιώθουμε υπάρχει πιθανότητα να αλλάξουν με τον καιρό και να νιώσουμε αδιαφορία ή ακόμα και αντιπάθεια ή πίκρα. Οι περισσότεροι από εμάς θέλουν να πιστεύουν ότι οι σχέσεις μας θα διαρκέσουν για πάντα.

Κι όμως, έρευνες έχουν δείξει ότι με την πάροδο του χρόνου, αν ανακαλύψουμε διαφορές σε υπόβαθρο, πνευματικό επίπεδο ή σε απόψεις το πιο πιθανό είναι να διακόψουμε την σχέση και να αλλάξουμε πορεία πλεύσης. Κι αυτό γιατί δεν προσέχουμε τις διαφορές στην αρχή μίας γνωριμίας – αλλά αργότερα – ακόμα και αν αυτές είναι οφθαλμοφανείς.

Όταν λοιπόν ένα μέλος μίας σχέσης – επαγγελματικής, φιλικής ή προσωπικής  – αλλάξει με τον χρόνο, αναπτυχθεί και εξελιχθεί, ενώ τα άλλα μέλη  μείνουν στάσιμα, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η συμπάθεια να μετατραπεί σε αντιπάθεια ακόμα και θυμό.

Επίσης πολλοί από εμάς θα επιλέξουν να μείνουν μέσα σε μία προβληματική σχέση – ακόμα και αν υπάρχει κακοποίηση σωματική ή ψυχολογική – γιατί τα βιώματα, οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα από την παιδική ή εφηβική ηλικία είναι τέτοια που μας κάνουν να θεωρούμε φυσιολογικό ένα δυσλειτουργικό σχήμα.

Ποιοι παράγοντες λοιπόν ενισχύουν αυτά τα πιστεύω μας και για ποιους λόγους επιμένουμε να τα ανακυκλώνουμε; Γιατί επιλέγουμε επικριτικούς και κακοποιητικούς συντρόφους που δεν καλύπτουν τις ανάγκες μας;

Ή γιατί αποφεύγουμε τις διαπροσωπικές, ή κοινωνικές σχέσεις και τις καταστάσεις που δεν μας κάνουν να νιώθουμε ασφαλείς; Γιατί αγκιστρωνόμαστε υπερβολικά στους συντρόφους μας ή στους φίλους μας; Και γιατί γινόμαστε επικριτικοί; Πόσο σκληρά προσπαθούμε να βγάλουμε αληθινές τις αυτοεκπληρούμενες προφητείες μας;

Μεγάλο ρόλο στις σχέσεις παίζει επίσης και το φύλλο καθώς και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση του ατόμου. Αλλιώς περιμένουμε να συμπεριφέρεται μία γυναίκα – ακόμα και όταν βρίσκεται στα ψηλότερα επαγγελματικά κλιμάκια – και αλλιώς ένας άνδρας, αφού οι ρόλοι από νωρίς έχουν προσδιοριστεί και δύσκολα κάμπτονται.

Η επικοινωνία ανάμεσα σε δύο άτομα ή σε μέλη μίας ομάδας δεν γίνεται μόνο λεκτικά αλλά και μη λεκτικά.

Σύμβολα, κινήσεις του σώματος και μορφασμοί είναι καθοριστικοί παράγοντες της σωστής επικοινωνίας και κατανόησης. Μεγάλο ρόλο στην επικοινωνία παίζει επίσης και το περιβάλλον καθώς και ο τοπικός και χρονικός προσδιορισμός.

Τα επίπεδα των σχέσεων λοιπόν είναι πολλά και πολυεπίπεδα. Εμείς θα επικεντρωθούμε στα πιο σημαντικά που είναι τα ακόλουθα:

  • «Αποχρώσεις» αντί λέξεων. Μη λεκτική επικοινωνία σχέσεων. Εκφράσεις, ματιά, άγγιγμα, flirt. Διπλά μηνύματα.
  • Συμβιβασμοί επιβίωσης. Γιατί συμπεριφερόμαστε όπως συμπεριφερόμαστε. Κοινωνικές συνθήκες.
  • Παρέα με τις προκαταλήψεις μας. Τα φίλτρα μέσα από τα οποία κρίνουμε τους άλλους και τον εαυτό μας.
  • Ο εαυτός σε μικροσκόπιο. “Μαλώνουμε” ή “χαϊδεύουμε” τον εαυτό μας; και κάτω από ποιες συνθήκες;
  • Οι “άλλοι” στη ζωή μας . Δεν παύουν από το να είναι “άλλοι”,  όπως “άλλες” είναι και οι ιδέες.
  • Συμπληρώνουμε τα κενά όπως θέλουμε. Η μορφή και οι ιδιότητες που τους δίνουμε.
  • Σχήματα. Πότε δημιουργούνται τα πρώτα δυσλειτουργικά πρότυπα και γιατί. Ο ρόλος της παιδικής και εφηβικής ηλικίας στην διαμόρφωση των μελλοντικών σχέσεων μας.
  • Παίζουμε ρόλους; Σε πόσους ρόλους “πρέπει” να ανταποκριθούμε;
  • Γίνομαι η μητέρα  (πατέρας) μου;  Επαναλαμβάνω ασυνείδητα συμπεριφορές;  Παθητική αντίληψη.
  • Το διαφορετικό είναι και παράξενο; Οι προσωπικές μας “ταμπέλες” “εμείς” κι “εκείνοι”.
  • Ερωτική σχέση. Τελικά ποιον ερωτευόμαστε; Είναι η ασφάλεια της οικειότητας που αναζητούμε ή είναι η περιπέτεια που υπόσχεται το άγνωστο;
  • Εμφάνιση. Πόσο “όμορφοι” “πρέπει” να είμαστε για να είμαστε ευτυχισμένοι και ποιος το κρίνει αυτό;
  • Ισορροπία στη σχέση.  Ποιες σχέσεις αντέχουν στο χρόνο.
  • Άνευ όρων: στην αγάπη, στις σχέσεις, στη φιλία, στη δουλειά.
  • Μπορούμε να δεχθούμε την βοήθεια των άλλων; Τι κερδίζουμε για μας και τι χάνουμε από εμάς.
  • “Ηγέτες” και “ακόλουθοι». Θύμα, θύτης, διασώστης.

Εισηγήτρια: Έφη Κεραμιδά

[/toggle_item]
[/toggle_box]

[toggle_item title=”Βιωματικα Εργαστηρια Προσωπικης Αναπτυξης” active=”true”]
  • Το Ηρωικο Ταξιδι (3 συναντησεις 4 ωρων)
  • Τα 12 Αρχέτυπα (3 συναντησεις 4 ωρων)

[/toggle_item]

[/toggle_box]